Podle FZV § 20 odstavec 1 [1] je v Nemecku mozne docasne po dobu az jednoho roku pouzivat automobily prihlasene v EU, to ale pouze v pripade, ze tato nemaji v Nemecku pravidelne stanoviste.
Dale, podle KraftStg [2] se z automobilu v Nemecku plati silnicni dan. Dle §3 odstavec 13 jsou od dane osvobozeny automobily prihlasene v zahranici, to ale za predpokladu, ze se v Nemecku zdrzuji mene nezli rok, a dale, ze s nimi nejezdi nikdo, kdo by mel v Nemecku bydliste, nebo pravidelny pobyt.
[1]
http://www.verkehrsportal.de/fzv/fzv_20.php[2]
http://www.gesetze-im-internet.de/kraftstg/BJNR005090927.htmlTolik suche nemecke pravo. Bohuzel jsou texty dostupne pouze v nemcine.
Proc se u te nehody nestavela na zadni ani pojistovna, ani dopravni policie nevim, na to jsi napsal prilis malo detailu. Vychazim ale z toho, ze slovenske pojistovne by se fakt, ze u ni pojistene auto se po dobu jednoho furtu provozuje v Nemecku ridicem s bydlistem tamtez asi moc nelibil. A pokud tato pojistovna likvidovala pojistnou udalost, nevypadalo by to o moc lepe.
<<Neprisla tam vyuzivat system ale zit a
No tak na to muze existovat nekolik pohledu. Nemecti spoluobcane Tve matky:
- plati pokuty za prekroceni dovolene rychlosti zaznamenane automatickym radarem, ktere Tve matce / Tvemu otci urady nedokazi dorucit, protoze pokuty / informaci o jmene skutecneho ridice nelze (zatim jeste ne) od vlastnika vozu vymahat prez hranice
- plati rocne trojcifernou castku silnicni dane za pravo jezdit po silnicich, po kterych Tvoje matka jezdi sice ne uplne zadarmo, ale o tu castku levneji
- chodi na Stk, ktera na rozdil od Te v Cr/Sk neni pouhou formalitou
- plati nekolikanasobne vyssi zakonne pojisteni, reflektujici fakt, ze hodina prace klempire a lakyrnika rovnajiciho zmuchlane plechy stoji v Nemecku dvoj- az trojnasobek ceny Cr/Sk, tenhle jediny bod neni podrazem na ostatni nemecke ridice, ale na ostatni pojistence dane slovenske pojistovny